Wikipedia

Результати пошуку

Дистанційне навчання.Українська література 8 клас

    2022/2023 н.р.

Третє лютого

М.Коцюбинський "Дорогою ціною". Узагальнення вивченого


1. Запишіть в зошит число, дистанційна робота.

2. Перепишіть в зошит  Сюжетний ланцюжок "Дорогою ціною"

Вступ (експозиція) — палке слово автора про героїчну історію народу, про його нескорений вільнолюбний дух. Події відбуваються в той період, коли козацтво було знищене, а селянство українських земель було закріпачене

I частина — втеча Остапа і Соломії від пана. Це зав'язка сюжету.
II частина — переправа  і поранення головного героя.
III частина — перебування Остапа у плавнях, пошуки Соломією порятунку. Поєдинок юнака з вовком.
IV частина — головні герої у циган, арешт Остапа.
V частина. Кульмінацією повісті є спроба Соломії визволити коханого з-під турецької варти. Розв'язка твору — загибель головної героїні.
Епілог — старий Остап живе самотньо і чекає зустрічі у вічності з коханою.


 2. Виконайте тести за посиланням ТУТ.

Скриншоти надсилайте в особисті повідомлення.

3. Відео прозового уривку напам"ять також надсилайте. Критерії  оцінювання напам"ять ТУТ.

 Успіхів! Працюйте для себе із задоволенням!






Двадцять сьоме січня 

Дистанційна робота

                       М. Коцюбинський . Повість "Дорогою ціною"


1. Перепишіть терміни  "епілог"  "пролог" в зошит с.117.

2. Хто не дочитав, дочитує повість до кінця.

3. Випишіть в зошит 2 приклади пейзажів, 2 приклади портретів персонажів.

4. Виконайте тести с. 138 з підручника.

 5.Письмово дайте відповідь на питання:

Чому автор назвав повість "Дорогою ціною?" 

  









Одинадцяте листопада 

                  Вірш "Любіть Україну!"

1. Словникова робота.
Користуючись інтернетом, поясніть і запишіть в зошит  значення слів: тин,стяг, багряний, неопалима купина, пурпуровий,мундир.
2. Прослухайте аудіозапис вірша, читає автор

3. Перепишіть  в зошит.
                

                       Паспорт твору

Літературний рід: громадянська лірика.

Жанр: вірш-послання.

Напрям: модернізм.

Течія: неоромантизм.


Римування: перехресне.

Строфа: чотиривірш (катрен).


Провідний мотив, мотиви: любов до України є невід'ємною частиною патріотизму.


Тема: зображення поетичного образу України, її краси й величі.


Ідея: возвеличення палкої любові українців до рідного краю; заклик українців любити рідну землю: "Любіть Україну!"


Художні засоби виберіть із вірша і  запишіть   в зошит.

Епітети

Порівняння: 

Метафора:


4. Вивчіть вірш напам" ять . Критерії оцінювання вірша напам"ять ТУТ

 Бажаю успіхів!


П"яте жовтня 

Контрольна робота №1

               Усна  народна  творчість. Українські   історичні   пісні. Народні думи

                                      1. У контрольний зошит  (візьміть чистий і заведіть) запишіть число, контрольна робота, тему роботи.

2.  Перегляньте критерії оцінювання і приступайте до виконання роботи. Завдання 1-14 записуєте лише 1.а) наприклад.            

      (1-14 завдання – по 0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь).

 

1. Обрати   варіант,  відповідно  до  якого  Кармалюк – головний  герой  пісні:

 а) «Зажурилась Україна»;  б) «За Сибіром  сонце  сходить»;   в)  «Засвіт  встали  козаченьки». г) «Віють   вітри, віють  буйні».

 

2. Вказати,  авторство  якої  з  пісень  приписують  Марусі  Чурай:

 а) «Засвіт  встали  козаченьки»;   б) «Ой, Морозе, Морозенку»; 

 в) «Та  ой,  як  крикнув  же козак  Сірко»;    г) «Чи  не  той  то  хміль».

                                                                                                                                           

 3. Фольклорним  творам властиві  всі  названі  ознаки,  КРІМ:

 а) наявності  різних  варіантів  твору;    б) яскраво  вираженої  індивідуальності  автора;

 в) використання  постійних  епітетів;    г) переважно  усної  форми  викладу.

 

4. Розгортання  подій  від  неділі  до  суботи  є  композиційною особливістю  пісні:

  а) «Зажурилась  Україна»;              б) «Віють  вітри,  віють  буйні»;

  в) «За Сибіром  сонце  сходить»;   г) «Ой  не  ходи,  Грицю».

 

5. У  пісні  «Зажурилась  Україна» зображено  події:

   а) 1937 р., голодомор;   б) Другої  світової  війни  та  масову  загибель учасників  бойових  дій  і  партизанського руху;    в) ХVVІ  ст.,  коли  український народ  зазнав  тяжкого  лиха  від  турецько-татарських  нападників; 

                                                                                                                                                 

6. Вказати,  в якій  з   історичних пісень  звучить  сповідь  ліричного  героя:

 а) «За  Сибіром  сонце  сходить»;  б) «Віють вітри,  віють  буйні»;  в) «Ой,  як крикнув  же  козак Сірко».

                                                                                                                                                 

7. І.Сірко,  про  якого  йдеться  в пісні:

   а) кошовий отаман  Запорзької  Січі;  б)  Гетьман  України;  в) військово-політичний  діяч;

  г) сотник.

 

8. Образ  Марусі  Чурай  присутній  у  пісні:

 а) «Віють  вітри,  віють  буйні»;  б) «Максим  козак  Залізняк»;  в) «Та ой  як  крикнув  же козак  Сірко»;   г) «Зажурилась  Україна».

 

9. У  пісні «Чи  не  той  то  хміль» звеличено  славну  перемогу  українського  народу, здобуту  в  бою:

а) під  Жовтими  Водами;  б) під  Корсунем;   в)  під Пилявцями; г) під Кримом.

 

10. У  рядках  «…То  не  грім  в  степу  грохочу, / То  не  хмара  світ  закрила,….»  із пісні  «Ой  Морозе,  Морозенку»  наявний  такий  художній  засіб  як:

а) художнє  порівняння;  б)  метафора;  в) заперечне порівняння;  г)  гіпербола.

 

11. Рядки  «….Де ти,  милий, чорнобривий, / Де  ти? Озовися!....» - це  рядки  з  пісні:

 а) «Ой не ходи,  Грицю»;  б) «Засвіт встали  козаченьки»; 

  в)  «Зажурилась  Україна»; г) «Віють вітри,  віють  буйні».

 

 

12. Взаємовідносини дівчини  та  матері  її  коханого  зображено  у  пісні:

  а)  «Ой  не  ходи,  Грицю»;  б) «Віють  вітри,  віють  буйні»;

  в) «Засвіт  встали  козаченьки»;  г) «Зажурилась  Україна».

 

13.  Вказати,  про  яке  велике  християнське  свято  згадується  у  думі  «Маруся Богуславка»:

  а) Різдво;     б) Водохрещу;      в) Трійцю;    г) Великдень.


 

 

                                                                                                    

                                            14. Дати   чітке  визначення   поняттю  дума.   (1,5 б)

 

15.  Дати  зв`язну відповідь-коментар  з  приводу  того,  яка   з  історичних  пісень найбільше  сподобалась, зацікавила,  вразила  і  чому?                                                                                   (4 б)

                                                                                                                                            

Надішліть  фото виконаної роботи до завершення уроку до 12:50.

Успіхів! 

 





Шановні учні!

Двадцять перше вересня

Класна робота 
Пісні Марусі Чурай 

1. Прочитайте матеріал підручника с. 23-27 (Пісні Марусі Чурай).
2.Підготуйте на наступний раз повідомлення про життя Марусі Чурай.
3. Складіть кросворд по матеріалу усіх історичних пісень і піснях Марусі Чурай.
4. Виконайте тести в підручнику на с.26-27.
 Підготуйтесь до виразного читання пісень Марусі Чурай.


Фото/ відео усіх виконаних завдань надсилайте в особисті повідомлення у вайбері (творче малювання, пісня напам" ять, хто не здав)






Сьоме вересня 
Класна робота


Для роботи нам потрібен підручник рік видання - 2021 р.



Підпишіть зошит (12 або 18 аркушів в лінію)

Зошит

для робіт

з української літератури 

учня (учениці) 8 класу

Комарівської філії КЗ

«Степанівський ліцей з дошкільним підрозділом»

ПІБ


1. Розгорніть підручник, прочитайте матеріал с.3.
2. Запишіть дату і тему в зошит: "Художня література як одна із форм духовної діяльності людини с.4 в підручнику.
3.Прочитайте матеріал с. 4-6 в підручнику.
4.Виконайте письмово тести с. 6.
5.  Користуючись інтернетом запишіть в зошит 5 видів мистецтва і  по 2-3 українських представники цих видів мистецтва, наприклад: Література- Тарас Шевченко, Леся Українка...
6.За бажанням на 11-12 балів виконайте завдання з будиночком с. 7 в підручнику.


                                  Фото виконаних завдань чекаю у вайбері!
                                       
                     Успіхів ! 

































Тринадцяте травня

Контрольна робота №6

Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка

Різнорівневі завдання

І рівень (кожне питання 0,5 бала - 4 бали).

1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?

а) Михайла Стельмаха;    б) Івана Франка;     в) Олександра Олеся;

г) Андрія Чайковського.

2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?

а) родина;   б) життя у його найяскравіших проявах;   в) здоров’я;

г) матеріальний добробут.

3. У якому  образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?

а) босоногої дівчинки;   б) вітрогона-хлопчини;  в) пташки;  г) квітки.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?

а) ставати до бою за Україну;   б) не боятися своїх почуттів;

в) діяти, а не кидати слова на вітер;   г) не забувати про Бога. 

5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?

а) боротьба;   б) бокс;   в) легка атлетика;    г) важка атлетика.

6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?

а) Мілка;   б) Фандіго;   в) Піня;    г) Пандорський.

7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?

   …І засмучені очі хороші блакитні твої.

а) епітет;    б) метафора;    в) порівняння;    г) персоніфікація.

8. Який вірш Андрія Малишка є своєрідною присвятою людині, що робить значний внесок у формування особистості кожної людини, вчить її ?

а) «Пісня про рушник»;   б) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;   в) «Вчителька»;

г) «Сучасникам».

 

 ІІ рівень (2 бали).

9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.

1. «Захочеш – і будеш…».    

2. «Господь багатий нас благословив».

3. «Пісня про рушник».

4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».

5." Пломінний день".

 

а) Дощами мита-перемита,

   Дощами знесена у даль…

б) Навчишся надать блискавичність думкам

   І рішенням твердість каміння.

в) Господь багатий нас благословив дарами,

   Що нікому не одняти…

г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,

   І зелені луги, й солов’їні гаї…

д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю

   І когось на допомогу кликать…

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.

1. Міха Голий.

2. Аделія.

3. Піня.

4. Велет.

 

а) найсильніша людина Японії;

б) вуличний борець, якого переміг Іван;

в) власниця цирку;

г) товариш Івана, сторож у цирку;

д) карлик.

ІІІ рівень (3 бали).

11. Визначте ідею вірша "Пісня про рушник...».

12. Як Іванові Силі вдалося стати професійним спортсменом та учнем доктора Брякуса?

13. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?

 

IV рівень (3 бали).

14. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем (0,5 сторінки):

1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).

2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти  і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

3). «Віра у себе – шлях до успіху» (за поезією Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»).

4). «Потрібно дорожити кожною миттю життя» (за поезіями Олени Теліги).

 

Пам"ятайте про самостійність при виконанні роботи. Фото надсилайте у вайбер до кінця уроку.






Шосте травня

  Класна робота

Віршована лірика Андрія Малишка

1. Виконайте творче малювання (переписати, розфарбувати) одного з віршів на вибір "Пісня про рушник...", "Чому, сказати, й сам не знаю",  "Вчителька" .
2.Прослухайте вірш "Пісня про рушник" англійською мовою 

3.Один із віршів на вибір вивчіть напам"ять. Не забувайте!

Виразне читання – це мистецтво відтворення в живому слові думок і почуттів (якими насичений художній твір), а також наміру виконавця і його ставлення до виконуваного твору. Для визначення цього мистецтва користуються також термінами художнє читання, декламація (можна вживати ці терміни як синонімічні). 

                

Критерії оцінювання виразного читання напам’ять художніх творів


Рівні

навчальних досягнень

 

Критерії оцінювання

Початковий1Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.
2Учень невиразно читає напам’ять невеликий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.
3Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.
Середній4При читанні напам’ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.
5Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.
6Учень читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.
Достатній7При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.
8Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
9Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.
Високий10Учень виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.
11Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.
12Читання напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

 

    




Четверте травня 
Класна робота
Андрій Малишко

1.Запишіть в зошит тему і число.

                                             2. Перегляньте відео 


3.Прочитайте уважно матеріал в підручнику с. 279-282, виконайте тести с. 282-283.
4. Підготуйте письмово відповідь на питання: 
1.Яке значення для українців відіграє вишитий рушник, його символіка ?

На наступний раз бути готовими розповідати про життєвий і творчий шлях А.Малишка

Будьте відповідальними за власні знання!!! 



























Двадцять друге травня

Контрольна робота ТУТ


Двадцять перше травня

Завтра 22.05 о 12 год. контрольна робота з української літератури. Ваше завдання повторити матеріал, який ми вивчали протягом навчального року від початку  підручника і до кінця.


П'ятнадцяте травня

1.Повість "Сіроманець" дочитати до кінця.
2.Виконати тести тут.

Шосте травня

Микола Вінграновський. Повість "Сіроманець"

1.Продовжуйте читати повість с.230-235.Перекажіть  епізод, який вам сподобався або вразив Вас  своїм рідним.
2. Виконайте тести с.235 (1-3,12 письмово).
3. По прочитаному   матеріалу виконайте одне із завдань на вибір:
1) складіть кросворд;
2) складіть 6-10 запитань;
3)  підготуйте ілюстрацію.

Четверте травня

Микола Вінграновський. Повість "Сіроманець"

1.Перегляньте матеріал про життєвий і творчий шлях М. Вінграновського ТУТ.
2.Послухайте початок твору з аудіокниги, познайомтеся з героями твору, спробуйте разом слухати і слідкувати по тексту (але пам'ятайте: у підручнику скорочений варіант)
2. Прочитайте матеріал с.223-229.
3.Дайте відповіді на запитання письмово в зошиті.
1.Шо Вам відомо про Сіроманця?
2.Чому Сіроманцю сниться постійно один і той самий сон?
3.Хто хотів зловити вовка і чому?
4.Хто такий Сашко?Як хлопець зустрівся з вовком?
5.Де Сашко ховав Сіроманця?
6. Чого їздив у Київ Чепіжний?
7.Про що мріяв хлопчик?
8.Що сталося на початку зими?

Двадцять дев'яте квітня

Григір Тютюнник

Оповідання "Дивак"

1.Перегляньте презентацію ТУТ.
2.Прочитайте оповідання "Дивак" с. 215-221.
3.Заповніть письмово в зошиті анкету головного героя, яка складається з наступного:

1.Ім'я.
2.Портрет.
3.Уподобання.
4.Ставлення до природи.
5. Вчинки й поведінка.
6.Оцінка з боку дорослих.

Двадцять сьоме квітня

Максим Рильський. Відомості про поета. Краса природи у віршах

1.Перегляньте відео про життєвий і творчий шлях поета

2.Прочитайте матеріал в підручнику с.212 (сподіваюся, що Ви читаєте вголос гарно і виразно).
3.Прочитайте вірші с. 213
4.Перегляньте відео, зверніть увагу на інтонацію.


5.Подумайте: А чи любите ви дощ? Чому ? (розкажіть про це рідним і в зошит запишіть 3-4 речення).

6. Словникова робота.З'ясуйте значення  слів.
Маляр- 1) художник;2) робітник, який фарбує  будинки, стіни приміщень.
Шати -багате, розкішне вбрання
7.Перегляньте відео.Які кольори в ньому переважають?Чи любите Ви осінь?  (розкажіть про це рідним і в зошит  запишіть 3-4 речення).



Сподіваюся вірші Вам сподобалися, ви згадали свої відчуття при дощеві і восени.

8.Пропоную Вам попрацювати з кольоровими олівцями.Виконайте такий вид роботи, який називається "Творче малювання".Для цього вірш, який Вам більше сподобався перепишіть в зошит, а потім візьміть кольорові олівці , подумайте, з яким кольором у Вас асоціюється кожне слово або кілька слів разом і зафарбуйте слова відповідними кольорами.

У Вас вийде приблизно так
Осінь-маляр з палітрою пишною...(У мене, наприклад, осінь -маляр асоціюється з людиною і осінню, тому тілесний колір, палітра, зрозуміло, різнокольорова, пишною- щось багате, у мене це яскраве щось, тому червоний колір).
 9. Вивчіть вірш на вибір напам'ять.

Чекаю фото і відео Вашої роботи. Успіхів Вам і задоволення від навчання!!!

Двадцять друге квітня 

Вітаю Вас! Бажаю гарно впоратися із завданнями.Працюйте наполегливо, але не поспішайте!Я знаю ви зможете! Контрольна роботат ТУТ

1.Готуємося до написання контрольної роботи. Повторіть матеріал підручника с.195-211.Сьогодні будете виконувати контрольну роботу (яку скину пізніше після повторення) .Чекаю фото попереднього завдання.

Десяте квітня 

Евген Гуцало.Оповідання "Лось"

1.Перегляньте відео, ознайомтеся із творчістю письменника-земляка.

2.Прочитайте оповідання "Лось"с.203-210 в підручнику.Читайте з олівцем у руках. Легенько на берегах книги позначайте рядки з описом зовнішності, характеру, вчинків, поведінки Лося та хлопчиків. Бережіть книгу!

3.Прочитайте слова: чуйний, жорстокий, злий, співчутливий, доброзичливий, байдужий, щирий, милосердний, сердечний, впертий, невихований.


- Письмово у зошиті поділіть їх на дві групи (запишіть в стовпчик) – слова з 



позитивним емоційним забарвленням, які відповідають поняттю «добро»



і слова з негативним емоційним забарвленням, які відповідають поняттю «зло».

Добро                                       Зло

4.Подумайте над таким словом як "впертий". Яке значення воно має- позитивне чи негативне?Письмово дайте відповідь, бажано навести приклад з оповідання "Лось" (пояснити, у якому випадку впертість хлопців привела до добра).

Шосте квітня 

                Павло Тичина.Коротко про митця.Вірші поета

1.Запишіть тему в зошит.
2. Перегляньте відео 



3.Прочитайте матеріал с. 199

4.Прочитайте вірші с.199-200 самостійно виразно, значення незрозумілих слів з'ясуйте  в батьків, у мережі Інтернет, у мене.

5.Перегляньте відео.Які емоції виникають у вас? (2-3 речення, окремих словосполучення) запишіть у зошит.



6.Виконайте письмово тести (№1-3),с.201-202 

7.Термін "ліричний герой" с. 201 запишіть у зошит.

8.Вивчіть напам'ять вірш П.Тичини на вибір з тих, що вміщені у підручнику.


Фото, відео чекаю у вайбері.Успіхів! Дорогі п'ятикласники!

Тридцяте березня

1. Запишіть у зошит число.
2.Прослухайте вірш, прочитайте його в підручнику виразно самостійно, якщо потрібно 2 рази.
4.Матеріал слайдів1,2,3,4, 5 запишіть у зошит, 6 прочитайте уважно!
4.Виконайте тести  з підручника с.197-198.
5.Встановіть відповідність і запишіть у зошит.
6.Вивчіть напам'ять вірш "За сонцем хмаронька пливе"

Фото виконаних завдань чекаю у вайбері.

16.03.2020
                             1.По змісту оповідання  С.Васильченка "У бур'янах" виконайте тести письмово у зошиті, мені скиньте фото по можливості у приватні повідомлення у вайбері.

1.      Хата в Шевченка зимою та восени:
а) смутна;
б) заплакана;
в) невесела.
2.       «Без шапки, босий. Лице взялось смагою – темне, як головешка, а на тій головешці білий чуб, як льон». Це портрет:
а) батька Тараса;
б) Тараса;
в) пана Енгельгардта.
3.      Коли Тарас заблудив у полі, його додому привели:
а) козаки;
б) пастухи;
в) чумаки.
4.      Кукла в повісті С. Васильченка – це:
а) розжований і загорнутий у тканину шматок хліба, який вкладали в рот дитини;
б) дитяча лялька-мотанка;
в) густа молода трава.
5.      Імя діда Тараса Шевченка:
а) Степан;
б) Іван;
в) Григорій.
6. Хто з персонажів твору «… починає розповідати про ті часи, коли гайдамаки панів різали та палили, як ножі святили, як вирізували Умань»?
а) Тарас;
б) батько;

в) дід Іван.



3. Вивчіть вірш "Садок вишневий коло хати" напам'ять.

Немає коментарів:

Дописати коментар