Wikipedia

Результати пошуку

Критерії оцінювання навчальних досягнень з української літератури

 

Критерії оцінювання виразного читання (напам’ять) художнього твору

Бали

Критерії оцінювання

1

Учень (учениця) монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього тексту.

2

Учень (учениця) невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору

3

Учень (учениця) читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

4

При читанні напам'ять твору учень (учениця) допускає значну кількість помилок різного характеру

5

Учень (учениця) читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими неточностями, порушеннями правил техніки мовлення.

6

Учень (учениця) читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

7

При читанні напам'ять твору учень (учениця)  правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам'ять твір учень (учениця) читає з окремими декламаційними огріхами

9

Учень (учениця) читає напам'ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

10

Учень (учениця) виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам'ять

11

Вивчений напам'ять твір учень (учениця) декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12

Читання напам'ять твору учнем (ученицею) відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності.


Пам’ятка

«Як навчитися виразно читати віршові твори»

1. Вдумливо прочитай вірш.

2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.

3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.

4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) стрижневе слово, тобто слово, на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).

5. Познач олівцем паузи:

а) кома – ледь помітна пауза (позначка – /);

б) двокрапка й тире – помітна пауза (позначка – //).

в) крапка – явна пауза із інтонацією завершеності (позначка – ///).

6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:

а) підвищення тону – стрілка вгору (↑);

б) зниження тону – стрілка вниз (↓);

в) рівний тон – горизонтальна стрілка (→).

7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог усіх позначок.

8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.

9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.






Немає коментарів:

Дописати коментар