Критерії оцінювання виразного читання (напам’ять)
художнього твору
Бали |
Критерії оцінювання |
1 |
Учень (учениця) монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього
тексту. |
2 |
Учень (учениця) невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент
рекомендованого для вивчення твору |
3 |
Учень (учениця) читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі
значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок. |
4 |
При читанні напам'ять твору учень (учениця) допускає значну кількість
помилок різного характеру |
5 |
Учень (учениця) читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими
неточностями, порушеннями правил техніки мовлення. |
6 |
Учень (учениця) читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними
та змістовими огріхами. |
7 |
При читанні напам'ять твору учень (учениця) правильно, чітко
передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно. |
8 |
Вивчений напам'ять твір учень (учениця) читає з окремими декламаційними
огріхами |
9 |
Учень (учениця) читає напам'ять вивчений твір, але час від часу
допускає змістові неточності. |
10 |
Учень (учениця) виразно, без помилок та неточностей декламує твір
напам'ять |
11 |
Вивчений напам'ять твір учень (учениця) декламує, виявляючи
індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного. |
12 |
Читання напам'ять твору учнем (ученицею) відзначається високим рівнем
артистизму, мовленнєвої вправності. |
Пам’ятка
«Як
навчитися виразно читати віршові твори»
1. Вдумливо прочитай
вірш.
2. З’ясуй лексичне значення
не зрозумілих тобі слів.
3. За змістом та ідеєю
твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.
4. У кожному рядку
визнач (підкресли олівцем) стрижневе слово, тобто слово, на яке падає логічний
наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в
рядку чи реченні).
5. Познач олівцем паузи:
а) кома – ледь помітна
пауза (позначка – /);
б) двокрапка й тире – помітна
пауза (позначка – //).
в) крапка – явна пауза
із інтонацією завершеності (позначка – ///).
6. Ліворуч від кожного
рядка постав стрілку, що передає тон читання:
а) підвищення тону –
стрілка вгору (↑);
б) зниження тону –
стрілка вниз (↓);
в) рівний тон –
горизонтальна стрілка (→).
7. Прочитай кілька разів
вірш з дотриманням вимог усіх позначок.
8. Читаючи вірш, уявляй
картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.
9. Вивчивши вірш
напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали
тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.
Немає коментарів:
Дописати коментар