Сторінки

Дистанційне навчання. Українська мова 8 клас.

                                                         

2022/2023 н.р.

Перше березня 

Класна робота

Однорідні та неоднорідні означення 

1. Перегляньте відео ТУТ
2. За потреби прочитайте правила з параграфа 24. 

3.Виконайте вправи 328,334.

4. Напишіть висловлення, використовуючи однорідні та неоднорідні означення на тему: "Весна іде, красу несе..."

Пам" ятайте!Виконання завдань творчого характеру- внесок у ваше майбутнє! 

Фото виконаних завдань надсилайте у вайбер.





Тринадцяте січня 

Класна робота

Обставина 

                  Моє тут начало. Мої тут висоти.  

    Мої перемоги поразки й жалі

    В тритисячнім літі траві або житі

    Сплетуся з корінням святої землі

                                                                    Н. Баклай

1. Підготуйтесь до уроку. Запишіть дату, тему, епіграф  в зошит.
2.Розподільний диктант. Виконайте письмово.

Прочитайте і запишіть слова в зошити, розподіливши їх 4 колонки: діалектизми, професіоналізми, архаїзми та неологізми. Аргументуйте ваш поділ (усно).Значення незрозумілих для вас слів з'ясуйте, користуючись інтернетом. 

Акордеон, шолом, палітра, тостер, кольчуга, тріо, щит, штрек, меч, маркшейдер, рогач, кардіограма, веретено, відмінок, планшет, клуня, полонина, мікрохвильова піч, айфон, газд

3. Відновити текст, визначити межі речень. Списати, розставляючи потрібні розділові знаки. Пояснити пунктуацію в реченнях з однорідними членами. Визначити їх синтаксичну роль.

У кожного з нас є найдорожче батьківський поріг калина під вікном рідної хати рідна мова околиця села чи міста із задавнілою пам’яткою лелече гніздо на клуні незрадлива мамина усмішка усміхнене віконце теплої домівки усі ці означення вкладаються в одне поняття Берег Дитинства знати свій берег любити його не вивітрювати з пам’яті жити з ним що є святіше й дорожче людина без берега дитинства стає забудькуватою безпринципною вона може легко зрадити свої і наші принципи відректися від високих моральних рис (За В. Скуратівським)

Визначити лексичне значення слова «клуня».

4. Прочитайте параграф  13, правила с. 56, виконайте вправи 116,118, 125.

 Фото виконаних завдань надсилайте у вайбер. Успіхів!


Шістнадцяте листопада 

Класна робота 

Повторіть вивчені правила орфографії


2. Запишіть у зошит
Розвиток зв’яз­ного мовлення. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

Людина повинна завжди пам’ятати,

звідки вона пішла в життя.

Людина не має права бути безбатченком.

Олександр Довженко

(слова запишіть в зошит)


3.Прочитайте уважно текст. 

4.Словникова робота.Значення незрозумілих слів з'ясуйте за допомогою інтернету і запишіть в зошит.

                        

   Спогади далекого дитинства

До чого ж гарно і весело було в нашому горóді! Ото як вийти з сіней та подивись навколо — геть-чисто все зелене та буйне. А сад було як зацвіте весною! А що робилось на початку літа — огірки цвітуть, гарбузи цвітуть, картопля цвіте. Цвіте малина, смородина, тютюн, квасоля. А соняшника, а маку, буряків, лободи, укропу, моркви! Чого тільки не насадить наша невгамовна мати.

Город до того переповнявсь рослинами, що десь серед літа вони вже не вміщалися в ньому. Вони лізли одна на одну, переплітались, душились, дерлися на хлів, на стріху, повзли на тин, а гарбузи звисали з тину прямо на вулицю.

А малини — красної, білої! А вишень, а груш солодких, було. як наїсися,— цілий день живіт як бубон…

… Збирались ми на косовицю завжди довго. Я лежу на возі. Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер. До Десни верстов п'ять дуже складної дороги. Переїхати треба дві великі калюжі з гнилицями, що ніколи не висихали, два мости, потім знову одну гнилицю, потім два хутори з собаками і село Мале Устє по вузесеньких кручених вуличках, … і знов понад річкою між осик і дубів, і вже аж там, над самою Десною, було моє царство.

Пахне огірками, старим неретом волока, хлібом, батьком і косарями, пахне болотом і травами, десь гукають, і... зразу чую, деркачі й перепілки.

Прокидаюсь на березі Десни під дубом. Сонце високо, косарі далеко, коси дзвенять, коні пасуться. Пахне в’ялою травою, квітами. А на Десні краса! Лози, висип, кручі, ліс — все блищить і сяє на сонці. Стрибаю з кручі в пісок до Десни, миюся, п'ю воду. Вода, ласкава, солодка. Вбігаю в ліс — гриби. У лози — ожина. В кущі — горіхи. В озері воду скаламучу — риба.

… Погодою у нас на сінокосі щось, казали, років з півтораста завідувала ворона. Це була, так би мовити наша фамільна ворона. Вона возсідала коло нашого куреня на високій сокорині і звідти бачила всіх нас і все, що ми пили, їли, яку рибу ловили, чи де зарізали деркачика косою чи перепілочку, бачила усіх пташок у нашім лісі, все чула і, найголовніше, віщувала погоду. Вона бездоганно вгадувала наближення дощу чи грому ще при безхмарному ясному небі. Один тільки дядько Самійло не піддавався воронячим чарам.

…Тільки було це так давно, що майже все вже розтануло в далекім мареві часу, як сон, і потонуло. Одна лише Десна зосталася нетлінною у стомленій уяві. Свята, чиста ріка моїх дитячих незабутніх літ і мрій.

Нема тепер уже таких річок, як ти була колись, Десно, нема. Нема ні таємниць на річках, ні спокою. Ясно скрізь.

Тоді Десна була глибокою і бистрою рікою.

Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно… Так багато дала ти мені подарунків на все життя.

Далека красо моя! Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м'яку, веселу, сиву воду, ходив босий по твоїх казкових висипах, слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі, досі, дивлячись часом униз, не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шлях. (О. Довженко,  482 слова)


5. Запишіть відео вашого усного переказу тексту і надішліть мені. Переказ можете вести від свого імені або від імені малого Сашка.








Одинадцяте листопада 
Класна робота 
1.Орфографічна хвилинка. Запишіть слова правильно.

Студен..ство, мес..ник, кіс..ці, кар`єрис..ці, учас..ник, щотиж..ня, блис..нути, аген..ство, тиж..невик, хворос..няк, віс..ник, безвиїз..но, безчес..ність, шіс..десят, артис..чин, радіс..но, учас..ник, шіс..надцять, автовлас..ник, волейболіс..ці, тиж..ні, аген..ство, шіс..сот, невіс..чин.


2. Повторіть матеріал 



3.Виконайте завдання 



4. Гра "Хто більше" .Із  найдовшого слова в українській мові складіть і запишіть якнайбільше слів

дихлордифенілтрихлорметилметан.

                                  5. Самооцінювання.Після усіх виконаних завдань. Замалюйте зображене в зошит, і над відповідним кольором напишіть свої ініціали))) і разом із виконаними завданнями надішліть мені. Успіхів!

















Дванадцяте жовтня

1.Візьміть окремий зошит в лінію для контрольних робіт.
2. Запишіть число, Контрольна робота, Тема
3. Виконуйте роботу, записуйте відповіді 1А), за потреби переписуйте речення і підкреслюйте, що вам потрібно.
Роботу надіслати до кінця уроку. Успіхів!

Контрольна робота № 1.

Повторення. Словосполучення і речення.

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

Завдання 1-8 -1 бал, 9-4 бали.

1. Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку:

A) доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;

Б) берег річки, осіння прохолода, батьківська хата;

B) розмовляти про справи, один із багатьох, німе запитання;

Г) брат з сестрою, уміння працювати, міцніший за сталь.

2. Односкладним є речення в рядку:

A) Мене сьогодні голуб розбудив (Л. Костенко).

Б) Черешні тут росли високі й розкішні (О. Гончар).

B) Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О.Довженко).

Г) Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників та півонії (І.Нечуй-Левицький).

3. Непоширеним є речення в рядку:

A) Хліб і рушник – одвічні людські символи (В. Скуратівський).

Б) Хмельницький був гетьманом.

B) На південь стікає зоряна імла Чумацького Шляху (М. Стельмах).

Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка (О.Довженко).

4. Складним є речення в рядку:

А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький).

Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі (3 журналу).

В) Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй (Л.Костенко).

Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях (О.Гончар).

5. Спонукальним є речення в рядку:

A) Невже до нього нема довіри? (К. Гордієнко)

Б) Встаньте, слухайте всемогущого поклику весни! (І. Франко)

B) Моя душа здригнулася словами (Л. Костенко).

Г) В епоху спорту і синтетики людей велика ряснота (Л. Костенко).

6. Допущено помилку в словосполученні в рядку:

А) поквитатися з насмішником;

Б) ліки для хвороби;

В) покладатися на друзів;

Г) братися за роботу.

 

 

 

7. Установіть відповідність між словосполученням і головним словом у ньому.

1) Утомлена мама;                      А. Утома;

2) утомлена за день;                   Б. мама;

3) утома від роботи.                   В. утомлена;

                                                     Г. від роботи.

8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.

1) Додаток;                А. А дитя осталось, плаче бідне… (Т. Шевченко)

2) означення;     Б. Пілікає нудно десь гармошка (А. Головко).

3) обставина.     В. Так, ти богиня! (І. Франко)

                            Г. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

9.    Зробіть синтаксичний розбір речення, визначте частини мови, випишіть та розберіть 3 словосполучення.

Чарівна осіння пора печалить душу прощальним ячанням журавлів у небі.




Двадцять восьме вересня

                                              Класна робота 

                                                                                ПІДМЕТ

1. Запишіть в зошит дату і тему.
2. Прочитайте правила с.31 .
3. Виконайте вправу 54,56, 59.
4.Прочитайте вправу 57, письмово відповідь, вказану у завданні.

 Фото виконаних завдань надішліть в особисті повідомлення.

Сьоме вересня 

                                           Класна робота 

                                 Лексикологія.Фразеологія

1. Запишіть в зошит дату і тему.
2. Прочитайте вправу 6.с. 10 в новому підручнику, виконайте письмово завдання II ( 1,2,3,4), розташоване внизу під текстом.
3. Виконайте вправи 9, 13.

                                          Користуючись мережею інтернет запишіть 10 речень про одну з пам"яток
                                                                    архітектури України. 
                                          Фото виконаних завдань надішліть в особисті повідомлення.


Немає коментарів:

Дописати коментар